190913 Singing in the rain
Dat het regent op dit filmpje is met enige moeite te zien. Maar dat deze winterkoning er plezier aan beleeft is zonneklaar. De lol spat eraf. (meer…)
Dat het regent op dit filmpje is met enige moeite te zien. Maar dat deze winterkoning er plezier aan beleeft is zonneklaar. De lol spat eraf. (meer…)
Dat de biodiversiteit een punt van zorg is, staat niet meer ter discussie. Je merkt het overal, op straat, in je slaapkamer, in het park, in het weiland … een geduchte afname van het aantal levende wezens. (meer…)
Gisteravond naar de première geweest van WAD, een theaterproductie van natuurfilmer Rubin Smit. (meer…)
Die zie je niet zo vaak, de steltkluut. Maar begin juli was het raak. Locatie Ezumakeeg aan de Friese kant van het Lauwersmeer. (meer…)
Het op naam brengen van libellen is minder moeilijk dan het lijkt. Dat las ik ergens.
Is dat zo? Ik dacht van niet. In ieder geval zal ik bij de opnames die ik maakte aan de oevers van de Berkel mij niet wagen aan naamgeving.
Maar ook zonder de juiste benaming blijven de beelden betoverend.
De vlinderwereld bevat menig exemplaar waarvan de naam niet onmiddellijk voor de hand ligt. (meer…)
Een irritant geval, de zwartkop. Niks mis met de zang, maar laten zien wie daar zo vaak en zo melodieus aan het woord is, ho maar. (meer…)
Eerste paasdag, 21 april 2019 om 17.00 uur. Een dag vol gepaarde oranjetipjes, geaderde witjes, citroenvlinders, en bonte zandoogjes plus een single atalanta en boomblauwtje. (meer…)
Als het verdienmodel dat zich Forum voor Democratie noemt onderling ruzie maakt dan gaat het natuurlijk eerst en vooral over geld. Wat is het geval? (meer…)
Mark Rutte, dat is de man die sinds 2010 premier van ons land is. Hij heeft naar eigen zeggen geen visie en hij doet ook niks aan de ellende in de provincie Groningen (gisteren waren er drie nieuwe bevingen). (meer…)